Nu är jag glad igen

26 juni 2008 kl. 3:32 f m | Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Och förlåt att jag svor så förbannat i det förra inlägget, men jag blir upprörd lätt och har konspirationsteoretikertendenser. Nu seglar A35orna och Dehler 34an i samma klass som INGA på stora banan så LYS blir det inget av med. Pratade med med Fredrik Feldreich (tävlingsledningen) både igår och i förrgår. Hoppas han inte tyckde jag var för uppkäftig, man blir ju lätt lite surgubbe på äldre dagar har jag märkt. Jonas på Matador är dock inte lika glad som är kvar med J109an på lilla banan och det är inte konstigt, båten är ju över 35 fot och har ett LYS på 1.31. Man kunde, tycker jag, lägga alla IRC båtar i samma klass när den är så liten (23 just nu). Minsta båt i klassen är en Dehler 33 med IRC tal på 0.9830 vilket heller inte är någon liten eller långsam båt och dom skulle säkert inte ha något emot att köra stora banan. Jag tror ovanan att relatera till IRCtalen har mycket med saken att göra. I LYS talar vi om skillnader i procent men i IRC handlar det om promillar därför är det mycket mindre skillnad i fart än det ser ut på talet vid första anblick. Öh, förstod någon mer än jag det där?

2 kommentarer

  1. Vet inte om det just är ovana vid IRC. Kollar man i ORCi D så finns ju där även 36.7:or, X-362 och Dehler 36:or på den banan, så delningen känns väl hyfsat jämn? Fast det är trist med små klasser, det håller jag med om. Och det är trist att ligga på gränsen också.

  2. Lilla bana är rätt trist också bara fram och tillbaks till Hoburgen, kan ju bli samma vindriktning hela vägen och så är det lite väl kort. Dom båtar du nämner hänger inte med A35or eller min båt.


Sorry, the comment form is closed at this time.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

