IRC mätning

30 maj 2008 kl. 9:59 e m | Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Det verkar inte vara någon riktig uppslutning kring IRC hos mätmän i Stockholms trakten. Vi mailade samtliga 14 som var registrerade med mail på ssf´s hemsida och fick ett svar som sade: ”Tyvärr jag kan inget om IRC och kan därför inte hjälpa till med mätningen”. Vi ringde dessutom ett par mätmän som jag tycker att jag känner lite, och det var samma sak där. ”Äh du e lite sent ute va. men du kanske kan berätta för mig då vad jag ska mäta.” ???!!!??

Det hela slutade med att Kjell Martinsen själv tog sig tid efter jobbet och kom ner till Karlslund och hjälpte oss.

Erik lyckades till och med fixa en våg och Jim Altonen (hjälte) hade tid att lyfta båten med sin kranbil så vi fick fram båtens rätta vikt som är viktigt för mätbrevet.

Mätningen i sig var rätt enkel; bom och stor, förstag. J-mått och så spinbom som är lite längre än J. Knöligast var väl överhängen i och med att vatten är guppig.

1 kommentar

  1. […] Det har tydligen varit svårt att få båtarna mätta. Bland annat fick Inga of Sweden inte tag i en enda mätman som hade lust att mäta, utan Kjell Marth…. […]


Sorry, the comment form is closed at this time.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

